Bulterier SerwisBulterier Forum Polskie Forum Miłośników Rasy Bulterier

zmiana karmy

wszystko o suchych karmach

zmiana karmy

Postprzez Magda&Tomek » N sty 02, 11 21:53 pm

Witam,
Boczek ma 2,2 lata i od poczatku jestesmy na Royal Canin. Pierwsza to byla ta dla szczeniakow, pozniej byl Royal Canin Professionals Maxi Junior a teraz skonczyl sie nam drugi worek Royal Canin Professionals Maxi Adult. Doszlismy do wniosku, ze Maxi Adult juz nie jest taki dobry jak te poprzednie poniewaz : stosunkowo sporo sie po niej zalatwia - 3 razy srednio i to co zrobi jest wedlug mnie za rzadkie i juz nie wyglada tak 'ladnie' jak to bylo na tych poprzednich karmach. Poza karma, gotujemy mu raczej czesto, dodatkowo dostaje raz na jakis czas surowizne i raczej regularnie surowa kosc cieleca. Po tym gotowanym (mieso+podroby z ryzem i wazywami) zalatwia sie gora dwa razy i wyglada to znacznie lepiej, jest tego mniej i bardziej zwarte.

Chcialbym sie zapytac fachowcow tu na forum jaka karma jest godna polecenia ? i moze zastapic Royal Canin Professionals Maxi Adlult ?

Wstawiam sklad :

Obrazek

Za worek 17kg placimy 196 PLN - kurier przywozi pod dom.
always in motion is the future
Avatar użytkownika
Magda&Tomek
Bulomaniak
Bulomaniak
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr lis 18, 09 13:37 pm
Lokalizacja: Longinówka, Gliwice, Bonn, Porajów

Re: zmiana karmy

Postprzez Agniecha » Pn sty 03, 11 10:29 am

Każdy tu na forum ma "swoją" karmę, którą jedzą jego psy.
Z tego co się orientuje to Royal ma wszystko na kurczaku, może spróbuj czegoś gdzie jest jagnięcina albo wołowina czy ryby.
Avatar użytkownika
Agniecha
Bulomaniak 2
Bulomaniak 2
 
Posty: 359
Dołączył(a): Cz wrz 23, 10 12:18 pm
Lokalizacja: Reprezentacja 71

Re: zmiana karmy

Postprzez Magda&Tomek » Wt sty 04, 11 1:11 am

... bez urazy ale czekam na jakis bardziej merytoryczny post moze od jakiegos doswiadczonego hodowcy - to ze chce cos zmienic to sam wiem - taka wypowiedz nic nie wnosi. Jesli sie nie ma nic do powiedzenia to po co sie wpisywac w temat ? chyba, ze chce sie sobie posty nabijac.

Tak sobie myslalem, ze RC to calkiem znana karma i moze ma ktos doswiadczenie, ze przechodzil z niej na inna karme ? Ktora jest godna polecenia ? Przeczytalem w topicu "analiza suchych karm" ze Orijen Adult ma az 6 gwiazdek i porownujac ta karme z RC na pierwszy plan rzuca sie brak zboz w karmie Orijen Adult i wysoki poziom bialka bo az 40% ?

Moje pytania : Co daja tak naprawde zboza w karmie ? Jaki dodatek ma wplyw na blyszczaca i ladna siersc ? Pozatym chcialbym, zeby nasz pies troche przytyl bo narazie nam to nie wychodzi z nim i karma RC for professionals Maxi Adult.
always in motion is the future
Avatar użytkownika
Magda&Tomek
Bulomaniak
Bulomaniak
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr lis 18, 09 13:37 pm
Lokalizacja: Longinówka, Gliwice, Bonn, Porajów

Re: zmiana karmy

Postprzez Jaga » Wt sty 04, 11 12:34 pm

http://www.okazje.info.pl/okazja/sport- ... -15kg.html
EUKANUBA ADULT PERFORMANCE 15kg
Kompletne pożywienie dla wszystkich dorosłych psów o wysokim poziomie aktywności (np. pracujących, wystawowych, pod wpływem stresu, suk szczennych i karmiących). Wpływa korzystnie na sprawność i wytrzymałość.
Eukanuba Adult Performance (Wysoka Aktywność) jest bogatą w składniki odżywcze karmą dla psów aktywnych, które mają zwiększone zapotrzebowanie na energię. Świeże składniki najwyższej jakości nadają tej karmie wyborny, naturalny smak.
Eukanuba Performance Working & Endurance odznacza się zwiększoną zawartością:
* białka o 30%,
* tłuszczu o 50%,
Cechy karmy:
* 30% więcej białka i o 50% więcej tłuszczu, dla zapewnienia wsparcia mięśniom,
* podwójny system energii, dla umożliwienia szybkiego oraz przedłużonego uwalniania energii,
* dla zachowania zdrowia i stabilności środowiska jelit posiada
naturalne włókno prebiotykowe,
* glukozamina i siarczan chondroityny to składniki sprzyjające zdrowiu stawów,
* kwasy tłuszczowe Omega-3, dla wspomagania dobre węchu psa i jego zdolności tropienia.
Skład karmy:
* kurczak (>30%), , tłuszcz zwierzęcy, mączka drobiowa, mięso z kurcząt wstępnie trawione enzymami, olej rybi,
* ryż, sorgo, suszona pulpa buraczana, suszone całe jaja, suszone drożdże piwne, chlorek potasu, chlorek sodu, siemię lniane, heksametafosforan sodu, kukurydza, pszenica,
* fruktooligosacharydy, DL-metionina, chlorowodorek glukozaminy, siarczan chondroityny.
Karma Eukanuba Adult Performance Working & Endurance zawiera przeciwutleniacz dozwolony przez UE.
Analiza karmy:
* białko 30,0%, tłuszcz 20,0%, popiół 7,5%,
* włókno 2,5%, wilgotność 8,0%, wapń 1,35%, fosfor 1,05%.
http://www.tridacna.republika.pl
Obrazek
Prawd jest tyle ile doop - każdy ma swoją!
Avatar użytkownika
Jaga
Pomocny wiedzą: 5
Pomocny wiedzą: 5
 
Posty: 1917
Dołączył(a): Śr gru 13, 06 11:11 am
Lokalizacja: Duchnice k/Warszawy

Re: zmiana karmy

Postprzez SANDRA » Wt sty 04, 11 17:26 pm

spróbuj może PURINE PRO PLAN :)
tu masz ofertę produktów http://www.purina.molosy.pl/karmy/karmy_pro_plan.htm i wybierz coś odpowiedniego dla swojego Pupila :wink:

Moj Bulik je ją ze smakiem, co prawda jest jeszcze szczeniakiem (prawie 6miesięcy) i dostaje PRO PLAN dla juniorków. Mam też Pitbulla (prawie 11 miesięcznego) i też je ją bezproblemowo :D (+dodatki np: mięso itd)
Avatar użytkownika
SANDRA
Bulomaniak
Bulomaniak
 
Posty: 5
Dołączył(a): Wt sty 04, 11 15:03 pm
Lokalizacja: Gliwice, Rydułtowy

Re: zmiana karmy

Postprzez Złośnica » Śr sty 05, 11 10:40 am

Magda&Tomek napisał(a):Przeczytalem w topicu "analiza suchych karm" ze Orijen Adult ma az 6 gwiazdek i porownujac ta karme z RC na pierwszy plan rzuca sie brak zboz w karmie Orijen Adult i wysoki poziom bialka bo az 40% ?


Zboża to głownie wypełniacz a kwestia wysokiego białka i "przebiałczenia" była omawiana już na forum. Looknij do działu z barfem, wstawiałam tam artykuły porównujące suche z surowym i przewinął się też motyw z białkiem.

Jaki dodatek ma wplyw na blyszczaca i ladna siersc ?

siemię lniane ( zmielone zalane wrzątkiem ), oleje ( różnorakie : z pestek winogron, kukurydziany, lniany... ), biotyna z cynkiem ( tzw KERABOL lub podawanie tych preparatów osobno w tabletkach ) oleje w kapsułkach ( tran lub z wiesiołka ).

Pytanie dlaczego nadal chcesz zostać przy suchym, skoro sam zauważyłeś, że po gotowanym pies się lepiej i mniej wypróżnia? Wygoda ?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Złośnica
Pomocny wiedzą: 5
Pomocny wiedzą: 5
 
Posty: 1794
Dołączył(a): Śr lip 05, 06 20:35 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: zmiana karmy

Postprzez sebastiandub » Śr sty 05, 11 20:55 pm

uwielbiam wcisnac swoje 5groszy,a bardzo porządny wet powiedział mi dwie rzeczy:po pierwsze wszystkie karmy z professional w nazwie są gorsze od super premium(wiadomo,że chodzi o koszt wyżywienia 1szt/dzień)..no chyba ,że w nazwie jest professional super premium :devil: tak dla ogłupienia.po drugie karma,której dwa główne składniki to kukurydza i mączka kukurydziana to raczej pasza dla roślinożercy,najlepiej przeżuwacza.a co do zmiany:zmieniac warto zawsze na lepszą,jest wystarczająco dużo marek w klasie super premium..choć co do karmy z biedronki mam swoje,osobiste zdanie :faja:
białe bulteriery są kalekami tak naprawdę. Wystarczy byle co i chorują.
dorosle ASTy z calym uchem nie podobaja mi sie! Pit z calym uchem - nie mam nic przeciwko, lecz AST to juz nie 'to'.
Avatar użytkownika
sebastiandub
Bulomaniak 1
Bulomaniak 1
 
Posty: 154
Dołączył(a): Wt wrz 07, 10 10:11 am

Re: zmiana karmy

Postprzez CASIA » Śr sty 05, 11 21:48 pm

Magda&Tomek napisał(a):Witam,
Boczek ma 2,2 lata i od poczatku jestesmy na Royal Canin. Pierwsza to byla ta dla szczeniakow, pozniej byl Royal Canin Professionals Maxi Junior a teraz skonczyl sie nam drugi worek Royal Canin Professionals Maxi Adult. Doszlismy do wniosku, ze Maxi Adult juz nie jest taki dobry jak te poprzednie poniewaz : stosunkowo sporo sie po niej zalatwia - 3 razy srednio i to co zrobi jest wedlug mnie za rzadkie i juz nie wyglada tak 'ladnie' jak to bylo na tych poprzednich karmach. Poza karma, gotujemy mu raczej czesto, dodatkowo dostaje raz na jakis czas surowizne i raczej regularnie surowa kosc cieleca. Po tym gotowanym (mieso+podroby z ryzem i wazywami) zalatwia sie gora dwa razy i wyglada to znacznie lepiej, jest tego mniej i bardziej zwarte.

Chcialbym sie zapytac fachowcow tu na forum jaka karma jest godna polecenia ? i moze zastapic Royal Canin Professionals Maxi Adlult ?

Wstawiam sklad :

Obrazek

Za worek 17kg placimy 196 PLN - kurier przywozi pod dom.

słabo widać skład tej karmy ;/
ale z tego co udało mi się odczytać to pierwszych dwóch miejscach są zboża kukurydza i mąka kukurydziana kolejno mięso z kurczaka i znowu zboża i inne dziwne składniki... :634:

nie ma podanych ile jest tych składników procentowo ale wiedząc że producent podaję skład karmy od składnika którego jest najwięcej to można się domyślać że oszałamiającej ilości mięsa w niej nie ma :roll:

spróbujcie może 5kg opakowania Belcando Power,Purine PP athletic czy chociaż ToTW który wychodzi cenowo ciut drożej tylko od ww. karmy a skład ma o lata gwiezdne lepszy :faja:
FIGA , MAGUŚ i minidiabeł DEMONA :) :) :)
Pozdrawiamy
Avatar użytkownika
CASIA
Bulomaniak 1
Bulomaniak 1
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pn paź 27, 08 13:44 pm

Re: zmiana karmy

Postprzez Magda&Tomek » Pn sty 17, 11 23:10 pm

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi :)

Zlosnica,

tak po czesci napewno wygoda ale tez nie czuje sie na silach dobrze przygotowac takich porcji barf, z tymi wygniatanymi warzywami/owocami i sokami bo niby pies moze je przyjmowac tylko w takiej postaci jaki byl by w zawartosci zolodka swojej ofiary itp. troche mnie to przerazilo - nie mam czasu na codzienne preparowanie takich kombinacji a do tego dochodza jakies witaminy ... bo barf to nie tylko wrzucic surowe mieso do miski i dziekuje - te wszystkie suplementy itd. Nie wiem jak wy to robicie tak naprawde ? codziennie swieze porcje ? czy zamrazacie porcje na tydzien ? jak dodajecie te witaminy/suplementy ? codziennie swieze mieso ? nie zawsze bedziemy miec na to czas w dobrej karmie jest jednak to zapewnione.

Zdecydowalem, ze sprobujemy z jednym workiem Orijen Adult 13.5 kg - naczytalem sie sporo przychylnych komentarzy do tej karmy, nie jest tez tania (ca.4,90 € za kg wychodzi) i sklad wszyscy chwala wiec zobaczymy - jak bedzie cos nie tak to bedziemy probowac dalej.

Karma w drodze.
always in motion is the future
Avatar użytkownika
Magda&Tomek
Bulomaniak
Bulomaniak
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr lis 18, 09 13:37 pm
Lokalizacja: Longinówka, Gliwice, Bonn, Porajów

Re: zmiana karmy

Postprzez Magda&Tomek » Wt lut 08, 11 13:00 pm

Juz prawie 3 tyg. Boczek dostaje Orijen Adult i jest bez rewelacji.

Zalatwia sie mniej w stosunku do tego jak jadl RC ale kupa jest rozna ale raczej tez rzadka :/ Po tym nowym Orjenie ma wzdecia, nawet bym powiedzial, ze ciut wiecej niz przy RC i sa owiele bardziej smierdzace :/ gas nie do zniesienia, niestety :/

Jesli chodzi o samopoczucie to ciut bardziej rozleniwiony mi sie wydaje ale tu nie ma jakis wielkich zmian. Siersc, nie moge nic powiedziec - jak gdyby wychodzi troche mniej ale to chyba za wczesnie, zeby cos powiedziec.

Ogolnie jak na taka droga karme to nie wyglada to rewelacyjnie. Mozliwe, ze dodatek swiezych, calych jajek jest tym skladnikiem, ktory przekresla ta karme dla Boczka. Zawsze gdy dodalismy mu do czegos lub dostal samo surowe jajko lub jajka to strasznie dostaje wzdec i smrodzi niemilosiernie, wiec przypuszczam ze swieze jajka w tej karmie moga ja dla niego zdyskwalifikowac.

oto sklad Orjena :

Analyse

Kohlenhydrate 22.0 %
Phosphor 1.3 %
Rohfaser 3.0 %
metabolisierbare Energie 3900.0 kcal/kg
Kalzium 1.5 %
Omega-3 Fettsäure 1.1 %
Omega-6 Fettsäure 3.0 %
Rohasche 7.0 %
Rohfett 17.0 %
Rohprotein 38.0 %



Rozgladam sie juz za inna karma bo jak nic sie nie zmieni to wezme mu cos innego, trafilem na to : zna to ktos ?

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/lukullus/153125 - sorry ze po niemiecku ale te sklady karmy to chyba ogolnie mozna rozpoznac ?
always in motion is the future
Avatar użytkownika
Magda&Tomek
Bulomaniak
Bulomaniak
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr lis 18, 09 13:37 pm
Lokalizacja: Longinówka, Gliwice, Bonn, Porajów

Re: zmiana karmy

Postprzez cerbera » Wt maja 03, 11 9:06 am

Ja polecam tylko ta,Lobo po tej karmie zero problemów ze skóra i lepsza masa po mies
http://www.husse.pl/karma-dla-psow/karm ... rodukt=102
Avatar użytkownika
cerbera
Bulomaniak 1
Bulomaniak 1
 
Posty: 181
Dołączył(a): Śr sie 18, 10 7:47 am
Lokalizacja: Kraków

Re: zmiana karmy

Postprzez Magda&Tomek » Wt maja 03, 11 20:46 pm

zmienilsmy na Lukullus i narazie jest bardzo dobrze - wpieprzyl na dziendobry cala miche suchego i dobrze sie zalatwia !
always in motion is the future
Avatar użytkownika
Magda&Tomek
Bulomaniak
Bulomaniak
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr lis 18, 09 13:37 pm
Lokalizacja: Longinówka, Gliwice, Bonn, Porajów



Powrót do Suche karmy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron